FAKTOR YANG BERHUBUNGAN DENGAN MOTIVASI BELAJAR MAHASISWA/I KEPERAWATAN DENGAN GOOGLE CLASSROOM DI UNIVERSITAS SARI MUTIARA INDONESIA, MEDAN
Abstract
Perkembangan teknologi informasi dan internet ini sangat pesat sehingga, bukan hanya mempengaruhi produk elektronik saja, melainkan juga dalam dunia pendidikan terutama dalam metode pembelajaran. Salah satu metode pembelajaran online yang saat ini sedang berkembang dan mulai digunakan adalah google classroom. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan pengetahuan mahasiswa, cita-cita dan asprisai, semangat belajar mahasiswa, kondisi lingkungan mahasiswa dengan motivasi belajar dengan google classroom. Menggunakan desain Analitik observasional dengan menggunakan pendekatan crossectional. Sebanyak 75 sampel pada penelitiaan ini didapat dari teknik total sampling. Hasil penelitian menunjukkan ada hubungan pengetahuan mahasiswa, cita-cita dan asprisai, semangat belajar mahasiswa, kondisi lingkungan mahasiswa dengan motivasi belajar dengan google classroom di peroleh nilai p = 0,000< 0.05. p =0,000< 0,05. p = 0,000< 0,05. p = 0,001< 0,05. Maka dari itu, institusi pendidikan dapat memberikan arahan dan bimbingan tentang pembelajaran berbasis online khususnya mahasiswa yang jarak tempuh jauh dari kampus.
Downloads
References
An author who publishes in the Journal of Nursing and Public Health agrees to the following terms:
Author retains the copyright and grants the journal the right of first publication of the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal
Submission of a manuscript implies that the submitted work has not been published before (except as part of a thesis or report, or abstract); that it is not under consideration for publication elsewhere; that its publication has been approved by all co-authors. If and when the manuscript is accepted for publication, the author(s) still hold the copyright and retain publishing rights without restrictions. For the new invention, authors are suggested to manage its patent before published. The license type is CC-BY-SA 4.0.
Journal of Nursing and Public Health is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
You are free to:
Share — copy and redistribute the material in any medium or format
Adapt — remix, transform, and build upon the material
for any purpose, even commercially.
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.