Omnichannel Based Integrated Marketing Communication At Tripatria Innovation Marketing Program

Keywords: Omnichannel, Integrated Marketing Communication, Healthcare Marketing, Social Media Interaction, Marketing Strategy

Abstract

This study explores the application of an Integrated Marketing Communication (IMC)-based omnichannel approach in Tripatria's Innovation Marketing Program. This program aimed to increase brand awareness and consumer trust through an integrated online marketing strategy. The program, conducted over six months, successfully engaged general consumers and healthcare professionals, leading to increased interactions on social media and product purchases. The findings highlight the significant impact of a well-executed omnichannel strategy on consumer behavior and brand perception and emphasize the need for continuous innovation and adaptation in marketing strategies to remain competitive in the dynamic healthcare market. Future research should investigate the long-term effects of such marketing programs on customer loyalty and retention.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Endy Gunanto Marsasi, Universitas Islam Indonesia

Dr. Endy Gunanto Marsasi, MM

Adalah Dosen manajemen pemasaran di Fakultas Bisnis dan Ekonomika Iniversitas Islam Indonesia (FBE UII). Menyelesaikan pendidikan S1 (UGM) di tahun 1995, dan S2 dari program Magister Manjemen FEB Universitas Gadjah Mada pada tahun 1998, dan menyelesaikan pendidikan Doktor ilmu Manajemen dengan konsentrasi pemasaran di FEB Universitas Gadjah Mada pada tahun 2010. Saat ini penulis mengajar untuk tingkat sarjana dan Magister Manajemen Fakultas Bisnis dan Ekonomika UII untuk mata kuliah konsentrasi pemasaran. Penulis juga menjabat sebagai pengurus Indonesia Marketing Asosiasi (IMA) kebidangan sertifikasi dan akademik untuk chapter Sleman 2019-2021 dan 2022-2024, dan dipercaya sebagai menjadi Dewan pengawas corporate pada salah satu perusahaan skala nasional. Penulis dipercaya sebagai ketua pengembangan kurikulum dan pelaksanaan Sekolah Manajer sebagai program pendukung Magister Manajemen MM FBE UII dengan peserta kalangan UMKM skala menengah ke atas. Beberapa tulisan di jurnal internasional dan nasional terakreditasi pernah dilakukan, dan menjadi reviewer pada beberapa jurnal.Saat ini penulis aktif melakukan penelitian di bidang perilaku konsumen yang berkaitan perkembangan perilaku pasar di era revolusi industri 4.0. Pengakuan sebagai peneliti dapat dikonfirmasi dari beberapa ID yang dimiliki yakni Id Sinta : 6805327;Id Google Scholar: jbFhpvIAAAAJ; Id Scopus: 57224778678; Id Researcher (WOS): GQA-4768-2022; Id Garuda : 3306613; Id Orchid: https://orcid.org/0000-0002-4130-7645

Published
2024-10-16
How to Cite
Khoirunnisa, A., & Marsasi, E. (2024). Omnichannel Based Integrated Marketing Communication At Tripatria Innovation Marketing Program. EKOMBIS REVIEW: Jurnal Ilmiah Ekonomi Dan Bisnis, 12(4), 3913–3924. https://doi.org/10.37676/ekombis.v12i4.6706
Section
Articles