Analisis Minat Nasabah Dalam Memilih Produk Tabungan SI HASANAH Pada BMT Syariah Jaya Abadi Kecamatan Giri Mulya

  • Sylvina Intan Rahmawati Program Studi Perbankan Syariah, Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam, Universitas Islam Negeri Fatmawati Sukarno Bengkulu
  • Miti Yarmunida Program Studi Perbankan Syariah, Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam, Universitas Islam Negeri Fatmawati Sukarno Bengkulu
  • Herlina Yustati Program Studi Perbankan Syariah, Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam, Universitas Islam Negeri Fatmawati Sukarno Bengkulu
Keywords: Customer Interest, SI HASANAH Savings Products

Abstract

This study aims to determine the customer's interest in choosing the SI HASANAH savings product and the factors that influence the customer's interest in choosing the SI HASANAH savings product. This type of research is descriptive with a qualitative approach. With secondary data collection techniques sourced from books, journals, and other written sources as well as primary data, namely observations and interviews. The results showed that the customer's interest in choosing the SI HASANAH savings product at BMT Syariah Jaya Abadi, Giri Mulya District, was seen from the interest indicators as follows: a. Attention, b. Interest (Interest), c. Desire (desire), d. Action (Action). Meanwhile, the factors that influence customer interest in choosing SI HASANAH savings products at BMT Syariah Jaya Abadi, Giri Mulya District are: a. Convenience Factor, b. Promotion Factor, c. The friendliness factor, d. Trust Factor, e. Product Quality Factors, f. Religiosity Factor, g. Income Factor.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Budiningsih, S., & Primadhita, Y. (2019). Pengaruh Kualitas Layanan Dan Produk Terhadap Kepuasan Nasabah Bank Syariah. Jurnal Manajemen Kewirausahaan, 16(2), 121. https://doi.org/10.33370/jmk.v16i2.339
Candra, N. (2018). Kajian Kualitas Pelayanan dan Loyalitas Nasabah Perbankan di Indonesia. Jurnal Bisnis Dan Ekonomi, 25(2), 160–172.
Dwi, Maman, dan Jeni, wawancara pada tanggal 19 Oktober – 1 November 2022.
Fathimah, V. (2017). Pengaruh Perkembangan Jumlah Tabungan, Deposito dan Bagi Hasil terhadap Jumlah Pembiayaan yang Diberikan oleh Perbankan Syariah di Sumatera Utara. Jurnal Ilman, 5(1), 41–52. http://journals.synthesispublication.org/index.php/ilman
Marihot, Y., Sari, S., & Endang, A. (2022). Buku Metode Penelitian Kualitatif & Kuantitatif. In Jurnal Multidisiplin Madani (MUDIMA) (Vol. 1, Issue 1).
Rahmani, S. (2020). Faktor-Faktor Kebijakan Yang Mempengaruhi Tabungan Mudharabah Pada Perbankan Syariah Di Indonesia. JPS (Jurnal Perbankan Syariah), 1(2), 122–137. https://doi.org/10.46367/jps.v1i2.225
Ramadhani, D. & R. (2022). ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI MINAT. 05(01).
Renaldi, D. (2022). Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Pd.Ikram Nusa Persada. Institutional Repositories & Scientific Journals, 5–39. http://repository.unpas.ac.id/
Rijali, A. (2018). Analisis Data Kualitatif Ahmad Rijali UIN Antasari Banjarmasin. 17(33), 81–95.
Sadimin dan Muchlis, Wawancara pada tanggal 15-19 Oktober 2022.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D (Sugiyono (ed.); 26th ed.). ALFABETA.
Suryanto, A. (2017). Analisis Minat Masyarakat menjadi Nasabah Dana Pihak Ketiga Bank Syariah di Kota Tasimalaya. Iqtishoduna.
Yuliani, I. (2022). Analisis Faktor yang Mempengaruhi Minat Nasabah Memilih Produk Tabungan Wakaf di Bank CIMB Niaga Syariah Cabang Samarinda. Ekonomis: Journal of Economics and Business, 6(1), 183. https://doi.org/10.33087/ekonomis.v6i1.497
Published
2023-01-19
How to Cite
Rahmawati, S. I., Yarmunida, M., & Yustati, H. (2023). Analisis Minat Nasabah Dalam Memilih Produk Tabungan SI HASANAH Pada BMT Syariah Jaya Abadi Kecamatan Giri Mulya. EKOMBIS REVIEW: Jurnal Ilmiah Ekonomi Dan Bisnis, 11(1), 501–506. https://doi.org/10.37676/ekombis.v11i1.3220
Section
Articles