BASED LEARNING MEDIA IN CLASS X STUDENTS OF SMAN 8 BENGKULU CITY
BASED LEARNING MEDIA IN CLASS X STUDENTS OF SMAN 8 BENGKULU CITY
Abstract
The purpose of this research:to knowUtilization of Audio Visual-Based Learning Media in Class X Students of SMAN 8 Bengkulu City. The qualitative research method utilizes and analyzes practically and objectively about the Utilization of Audio Visual-Based Learning Media in Class X Students of SMAN 8 Bengkulu City. The steps of this research are observation, interview and documentation. The results of the research on the use of media in ICT subjects at SMA Negeri 8 Bengkulu city that are used and applied are audio-visual media, because this audio-visual media is a media that involves all the senses, namely sight, hearing and so on. Video media can produce sound and moving images, and power point is media that produces interesting images, because this power point can use varied letters and colors can be changed. So that the use of power point media and films/videos is very suitable for ICT subjects.
Downloads
References
Alfath, Siti Nur (2013). Pengembangan Media Blanded Learning Berbasis Web Enhanced Course Pada Mata Kuliah Fisika Dasar 2 Jurusan Fisika UNNES. Skripsi Tahun 2013
Batubara, Adam Husein. (2018). Pembelajaran berbasis web dengan moodle versi3.4. Yogyakarta: Deepublish.
Daryanto. 2010. Media Pembelajaran Perannya Sangat Penting Dalam Mencapai Tujuan Pembelajaran. Yogyakarta: Gava Media.
F. Erma. (2012). Kajian Teori"Pengertian Media Pembelajaran". 11–44.
Haughey M. dan Anderson. (2019). Networking learning: the pedagogy of the internet. Montreal: Chenliere/McGraw-Hill. Di akses pada tanggal 26 januari 2019 dari http:mjde.usm.my/vol11_2_2009/mjde11_2_5.pdf
Hayuningtyas, Dyah Roesma (2018). Pemanfaatan Teknologi Informasi Terhadap Proses Pembelajaran Pada Siswa Kelas V SD Muhammadiyah 9 Malang. Skripsi tahun 2018.
Husein, Umar. (2011). Metode Penelitian Untuk Skripsi dan Tesis Bisnis Edisi 11. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Rohman , Nur 2015. Media Pengajaran. Bandung: Sinar Baru Algesindo.
Romista. (2020). Efektivitas Pembelajaran Daring (Studi Kasus Hasil Belajar Mata Pembelajaran Ekonomi Kelas X IPS SMA NEGERI 9 TANJUNG JABUNG TIMUR TAHUN 2019/2020. 21(1), 1–9.
Santoso, Hemawan. (2016). Media pembelajaran berbasis web pada mata pelajaran sejarah siswa kelas xi ips 1 di sma negeri 10 bandar lampung tahun pelajaran 2015/2016. Skripsi tahun 2016.
Subekti, I. M. (2017). Analisis Penerapan Media Pembelajaran Berbasis Internet Melalui Pemanfaatan Smartphone Dalam Pembelajaran Pendidikan Pancasila Dan Kewarganegaraan (Ppkn) Di Sma Negeri 1 Kartasura1. 53–66.
Sugiyono, Metode Penelitian Pendidikan PendekatanKuantitatif, Kualitaif, dan R&D, (Bandung: Alfabeta, 2010).
Sugiyono, P. D. (2013). Metode penelitoan kuanitatif kualitatif dan R&D.
Sugiyono. (2012). Metodelogi Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D.
Suryansyah, G. (2019). Penerpan Media Pembelajaran Berbasis Internet Dalam Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Kelas V Di Madrasah Ibtidaiyah Nurul Hidayah Kota Jambi.
Susanto, Ahmad. 2016. Teori Belajar dan Pembelajaran di Sekolah Dasar. Jakarta: Prenadamedia Group
Usman dan Lilis Setiawati. 2012. Upaya Optimalisasi Kegiatan Belajar Mengajar. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Zainiyati, Husniyatus Salamah. (2017). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis ICT Konsep Dan Aplikasi Pada Pembelajaran Pendidikan Agama Islam. Jakarta: Kencana.
Copyright (c) 2022 Journal Of Dehasen Educational Review

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.